
Dowiedz się więcej:

Dodatkowe informacje uzyskasz również w każdej placówce Banku Spółdzielczego w Pruszczu Gdańskim.
Zalety płatności zbliżeniowych
- płatności w czasie rzeczywistym, w ciągu kilku sekund, szybko i sprawnie,
- bezpieczne i wygodne płatności w sklepach stacjonarnych umożliwiających płatności zbliżeniowe,
- bez połączenia z Internetem w momencie płatności,
- dostępne dla telefonów obsługiwanych przez wszystkich operatorów telefonii komórkowej, bez względu na rodzaj usługi (post-paid, pre-paid, mix),
- łatwy dostęp do środków zgromadzonych na rachunku,
- możliwość ubezpieczenia karty,
- możliwość dokonywania transakcji w kraju i zagranicą,
- brak debetu na rachunku-wszystkie transakcje realizowane są w oparciu o saldo,
- brak konieczności noszenia portfela bo przecież karta debetowa jest w Twoim telefonie!
Jak z niej korzystać?
- Płatności zbliżeniowe są możliwe na telefonach z najpopularniejszym na rynku systemem Android ™ (wersja 4.4 lub wyższa) i modułem NFC.
- Zainstaluj aplikację mobilną Portfel SGB dostępną w sklepie Play.
- Płatność odbywa się bez połączenia z Internetem. Wystarczy włączyć komunikację NFC w ustawieniach telefonu i wybrać aplikację Banku Portfel SGB jako domyślną dla płatności zbliżeniowych.
- Aby zapłacić, wystarczy odblokować telefon i przyłożyć go do terminala. Płatność mobilna jest równie szybka jak płatność kartą zbliżeniową.
- Płać za swoje zakupy – do kwoty 50 zł bez potwierdzania numerem PIN. W przypadku płatności powyżej 50 zł zostaniesz poproszony o wprowadzenie PIN-u do karty na terminalu.
Kartą mobilną możesz dokonywać:
- płatności zbliżeniowych w punktach handlowo usługowych,
- wypłaty gotówki w bankomatach obsługujących funkcjonalność zbliżeniową,
- wypłacać gotówkę w ramach usługi cash back na terenie kraju.
Najczęściej zadawane pytania:
- Czy muszę mieć rachunek w Banku, aby móc posiadać kartę mobilną Visa?
Karta mobilna Visa to debetowa karta wydawana do rachunku osobistego. Aby była możliwość wydania karty, należy posiadać rachunek ROR w Banku.
- Jakie wymogi musi spełniać urządzenie mobilne, aby można było zainstalować kartę mobilną Visa?
Warunkiem wydania i zainstalowania karty mobilnej Visa jest posiadanie:telefonu NFC pozwalającego na instalację karty mobilnej Visa;
- systemu operacyjnego Android w wersji min. 4.4.,
- pobranie aplikacji Portfel SGB ze sklepu Google Play.
- Czy mogę posiadać dwie różne karty mobilne w jednym urządzeniu mobilnym?
Nie. W jednym telefonie może funkcjonować w jednym czasie tylko jedna karta mobilna Visa.
- Czy mogę posiadać jedną kartę mobilną Visa w dwóch różnych telefonach?
Nie. Jedną kartę mobilną Visa można posiadać wyłącznie w jednym telefonie.
- Co zrobić jeśli zgubie telefon?
W przypadku zgubienia lub kradzieży telefonu, należy niezwłocznie zastrzec kartę mobilną. Kartę można zastrzec dzwoniąc pod całodobowy numer telefonu:
- z kraju – tel. (22) 515-31-50,
- z zagranicy – tel. 00 48 22 515-31-50.
- Czy korzystanie z karty mobilnej Visa jest bezpieczne?
Korzystanie z karty mobilnej jest bezpieczne pod warunkiem zachowania przez posiadacza karty/użytkownika karty podstawowych zasad bezpieczeństwa. Karta mobilna działa analogicznie jak inne karty zbliżeniowe wydawane w Banku Spółdzielczym w Pruszczu Gdańskim . Podczas dokonywania płatności urządzenie mobilne pozostaje cały czas w Twoich rękach. Wszystkie transakcje dokonywane są w oparciu o środki dostępne na rachunku. Płatności do kwoty 50 zł realizowane są bez konieczności potwierdzenia numerem PIN, transakcje na kwotę wyższą niż 50 zł wymagają potwierdzenia numerem PIN. Ponadto istnieje możliwość dodatkowego zabezpieczenia samego telefonu i/lub aplikacji Portfel SGB dodatkowym kodem PIN.
- Posiadam już kartę mobilną Visa i planuję zmianę telefonu. Czy moja karta będzie nadal funkcjonować?
Dane karty mobilnej nie są zapisane na karcie SIM urządzenia mobilnego. Jeśli planujesz zmianę urządzenia, przyjdź do placówki Banku Spółdzielczego w Pruszczu Gdańskim po nowy identyfikator i kod aktywacyjny do Aplikacji SGB – Twoja karta mobilna Visa będzie działała na nowym telefonie.
- Czy do dokonywania transakcji konieczny jest dostęp do sieci Internet w telefonie?
Nie. Dostęp do sieci Internet w telefonie jest wymagany jedynie w celu instalacji karty na telefonie oraz podczas aktualizacji kluczy.
- Ile transakcji mogę dokonać bez dostępu do sieci Internet?
Bez dostępu do Internetu można dokonać 10 transakcji. Jeden klucz konieczny jest do dokonania jednej transakcji. Po dokonaniu 10 transakcji aplikacja Portfel SGB automatycznie ściągnie kolejne klucze, pod warunkiem, że telefon będzie mógł połączyć się z systemem przez Internet.
- Jak długo są ważne klucze w aplikacji Portfel SGB?
Czas ważności kluczy wynosi 10 dni.
- Po jakich kursach przeliczane są transakcje dokonane za granicą?
rozliczenie operacji dokonanych w walucie innej niż złoty, są przeliczane na złote przez i według kursów Visa – informacja o zastosowanym kursie jest dostępna na stronie www.visaeurope.com
Instrukcja instalacji karty w telefonie











