Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tu “Zasady Cookies”
Poznaj najważniejsze zasady bezpieczeństwa w Internecie. Pamiętaj!Jeśli coś budzi Twoją wątpliwość lub nie działa tak jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się z infolinią banku. Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia o nieuprawniony dostęp do Twojego konta, w każdej chwili możesz:
zastrzec kartę
– dzwoniąc pod numer 828 828 828 lub 22 515 31 50 lub do najbliższej placówki Banku
– w aplikacji SGB Mobile
zablokować bankowość internetową
– dzwoniąc do najbliższej placówki Banku lub
– w bankowości elektronicznej w zakładce Ustawienia / Kanały dostępu
– w bankowości elektronicznej podczas wylogowywania
– w bankowości elektronicznej trzykrotnie wpisując błędne hasło
zastrzec usługę BLIK dzwoniąc pod numer 800 888 888
dezaktywować aplikację mobilną SGB Mobiledzwoniąc pod numer 800 888 888
Pamiętaj, że:
tylko Ty decydujesz, co zrobisz z fałszywą wiadomością (e-mail czy SMS)
tylko od Ciebie zależy, czy i komu ujawnisz informacje o sobie lub o swoich produktach
ostrożność i dyskrecja to podstawa bezpiecznego poruszania się w sieci
Przestępcy tworzą strony internetowe udające strony różnych banków, żeby zdobyć dane dostępowe
do kont Klientów! Nigdy nie loguj się do bankowości internetowej z linku, który przyszedł do Ciebie mailem lub SMS-em, ani poprzez link z wyszukiwarki np. Google. Wpisuj adres strony logowania ręcznie lub korzystaj z przycisku logowania na oficjalnej stronie banku https://ekonto.bspruszczgd.pl lub https://bspruszczgd.pl
Więcej informacji:
PAMIĘTAJ!
Sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz, oraz ważność ich certyfikatów. Adres strony logowania powinien zaczynać się od kłódki oraz https
(oznacza to bezpieczne połączenie internetowe)
Zadbaj o skomplikowane hasła, unikatowe i trudne do odgadnięcia przez postronne osoby
Nie używaj tego samego hasła do różnych kont
Nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze
Login i hasło do bankowości oraz numery kart to dane, które powinny być znane tylko Tobie – Nigdy nie podawaj ich innym!
Nie loguj się przez publiczną, niezabezpieczoną sieć wi-fi lub hotspot do bankowości internetowej, czy aplikacji mobilnej
Nie loguj się do bankowości na urządzeniach publicznie dostępnych, np. w kafejkach, czy w hotelach
Pamiętaj, aby po każdej sesji wylogować się z bankowości internetowej
Stosuj podwójne uwierzytelnienie
Czytaj SMS z potwierdzeniem operacji
Ustaw bezpieczne limity operacji dla przelewów, płatności kartami i wypłat gotówki
Dowiedz się więcej:
Oszuści wykorzystają każdą lukę w Twoich zabezpieczeniach, dlatego:
Regularnie aktualizuj oprogramowanie na komputerze i telefonie (system, aplikacje, przeglądarkę, antywirusy)
Używaj zapory sieciowej (firewall) i systematycznie skanuj komputer programem antywirusowym
Nie instaluj na komputerze i smartfonie oprogramowania z nieznanych źródeł
Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych (np. pendrive) do swojego komputera, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa
Podobnie z podłączaniem telefonu do komputera
Pobieraj aplikację mobilną banku i jej aktualizacje wyłącznie z autoryzowanych sklepów: Google Play i App Store
Zawsze blokuj dostęp do telefonu i komputera. Zabezpiecz telefon hasłem, wzorem, odciskiem palca lub Face ID
Nie korzystaj z bankowości z miejscu publicznym, zatłoczonym
W razie utraty karty lub telefonu z aktywną aplikacją – od razu je zablokuj.
Kartę możesz zablokować przez bankowość internetową lub mobilną, a aplikację przez infolinię Banku.
Zobacz koniecznie:
Oszuści podszywają się najczęściej: pod pracownika banku, kuriera, policjanta.
Stosując socjotechniki próbują uśpić Twoją czujność.
Próbują wymusić zainstalowanie aplikacji lub otwarcie przesłanego linku pod pozorem nieuregulowanej płatności, czy faktury,
powiadomienia o kwarantannie, o terminie szczepienia, czy nawet wizycie u fryzjera!
Zastanawia Cię wiadomość o dziwnym zamówieniu lub zaległej płatności? Przed podjęciem czynności w niej wskazanej skontaktuj się z biurem obsługi klienta firmy, która wysłała tę wiadomość
Nie otwieraj załączników w niespodziewanych mailach, jeśli nie wiesz co może w nich być.
Nie klikaj w linki i nie pobieraj żadnych aplikacji, jeśli nie znasz nadawcy wiadomości
Dokładnie czytaj powiadomienia o transakcjach, w tym SMS-y – jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji
Jeżeli dzwoni do Ciebie przedstawiciel banku, ale nie masz pewności, że nim jest – zerwij połączenie. Potem samodzielnie zadzwoń na naszą infolinię
Nie przekazuj kodu BLIK nikomu, nawet znajomemu
Kupujesz w nowym sklepie? Poszukaj opinii na jego temat (z różnych źródeł) i sprawdź, czy adres sklepu na pasku przeglądarki jest zgodny z nazwą sklepu
Nie podawaj PIN-u do karty podczas zakupów w internecie. Do potwierdzenia transakcji kartą w internecie nigdy nie jest wymagane podanie PIN.
Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji. Takie zakupy potwierdzisz na dwa sposoby: w aplikacji mobilnej SGB Mobile lub przez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Twoim Banku. Dowiedz się więcej o 3D Secure >>
Nie loguj się do bankowości elektronicznej z przesłanych linków
Sprawdź adres strony logowania, czy nie ma nietypowych zapisów jak rozszerzenie .xyz, czy brak zabezpieczenia SSL lub domena kończy się ” -pl” zamiast „ .pl”
Na bankowej stronie do logowania nie zostaniesz poproszony o PESEL, stan konta, ani danekarty płatniczej
Ustaw niskie limity płatności BLIK
Jeśli już wiesz, że padłeś ofiarą oszustwa NATYCHMIAST zgłoś to do swojego Banku, zablokuj dostęp do bankowości elektronicznej i wymień dane dostępowe (identyfikator oraz hasło)
Zgłoś sprawę na policję!
BĄDŹ CZUJNY I BEZPIECZNIE KORZYSTAJ Z BANKOWOŚCI
Uwaga!
Ostrzegamy przed fałszywą stroną, na której oszuści oferują zwrot 300 zł za szczepienie. Jeżeli Klient wprowadzi tam swoje hasło do banku, trafi ono bezpośrednio do oszustów, którzy wykorzystają je do kradzieży środków.
Wygląd strony jest łudząco podobny do rządowych witryn. Użyto na niej polskiego godła i napisu “gov.pl”, używanego przez państwowe instytucje. Na stronie możemy przeczytać: “Odbierz 300 zł za szczepienie od Prezydenta Andrzeja Dudy”. Pieniądze mają pochodzić z nieistniejącego programu “Wsparcie”, uruchomionego rzekomo 12 stycznia 2022 roku. Oszukańcza strona informuje, że otrzymają je “wszyscy Polacy, którzy przeszli pełen cykl szczepienia”.