Nie zabrałeś portfela? To nie problem. Teraz jest BLIK – bezpłatne i bezpieczne płatności.
Wystarczy telefon z aplikacją Portfel SGB i karta płatnicza Banku.
Od 14.08.2019 r.
Zapraszamy do Placówek Banku celem aktywowania usługi i aktywnego korzystania z aplikacji Portfel SGB
Zainstaluj aplikację Portfel SGB dostępną w lub
wypełnij wniosek (dostępny w placówce Banku lub tutaj,) zgłoś się do Banku i odbierz Identyfikator BLIK aktywujący usługę. Instrukcję aktywacji otrzymasz razem z Identyfikatorem BLIK.
Możesz także obejrzeć film instruktażowy, znajdujący się poniżej lub poprosić pracownika Banku o pomoc w aktywowaniu usługi.
Najczęściej zadawane pytania:
Jak korzystać z BLIKA?
![]() |
Jak płacić BLIKIEM w Internecie?
1. Wybierz „Płatność BLIK” na stronie sklepu internetowego. |
![]() |
Jak płacić BLIKIEM w sklepie?
1. Poinformuj sprzedawcę: płacę BLIKIEM! |
Czy BLIK jest bezpieczny?
Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych.
Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
Ile kosztuje usługa BLIK?
Usługa BLIK jest bezpłatna dla wszystkich klientów korzystających z aplikacji Portfel SGB.
Do pobrania oraz w trakcie korzystania z aplikacji konieczne jest połącznie z Internetem, płatne zgodnie z obowiązującą u danego operatora taryfą.
Sprawdź, gdzie skorzystasz z BLIKA
Aktualnie w Banku Spółdzielczym w Pruszczu Gdańskim dostępne są płatności BLIK w sklepach internetowych i stacjonarnych oraz wypłaty w bankomatach oznaczonych logo BLIK. Wkrótce udostępnione będzie także wypłacanie gotówki w bankomatach własnych oraz przelewy BLIK na telefon.
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
Limity dostępne są w Regulaminie Blik. Można je także samemu ustawić w aplikacji Portfel SGB w opcji BLIK > Szczegóły
Na jakich telefonach są dostępne płatności BLIK?
Płatności BLIK są dostępne dla telefonów z systemem:
Co zrobić, jeśli zgubię telefon z zainstalowaną aplikacją banku?
Należy niezwłocznie poinformować bank. Jeżeli Twój telefon umożliwia zdalne wyczyszczenie jego zawartości, w trosce o swoje dane przechowywane na telefonie, skorzystaj również z tej funkcji. Pamiętaj również o tym, aby dostęp do swojego telefonu zabezpieczać hasłem lub pinem, co w przypadku jego zgubienia zmniejsza ryzyko dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną.
Zgłoszenie utraty, kradzieży, przywłaszczenia albo nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego z zainstalowanym Portfelem SGB z usługą BLIK następuje:
Czy mogę korzystać z BLIK podczas pobytu za granicą?
Nie. Z płatności BLIKIEM można korzystać tylko na terenie Polski.
Zachęcamy do obejrzenia filmów instruktażowych:
Jak zainstalować BLIKA?
Jak używać BLIKA?