Dostępność cyfrowa
Dostępność strony internetowej www.bspruszczgd.pl
Strona internetowa spełnia poniższe kryteria sukcesu z wytycznych WCAG 2.2:
Kod | Kryterium |
1.4.1 Użycie koloru
|
Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych. |
1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu
|
Oprócz napisów rozszerzonych oraz obrazów tekstu, rozmiar tekstu może zostać powiększony do 200% bez użycia technologii wspomagających oraz bez utraty treści lub funkcjonalności. |
1.4.13 Treść spod kursora lub fokusu | Dana treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika. |
2.1.1 Klawiatura | Wszystkie funkcjonalności w treści są obsługiwane za pomocą interfejsu klawiatury, bez wymogu określonego czasu użycia poszczególnych klawiszy, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana funkcja wymaga wprowadzenia informacji przez użytkownika w oparciu o ścieżkę ruchów, a nie w oparciu o punkty końcowe wejścia. |
2.1.2
Bez pułapki na klawiaturę |
Jeśli fokus klawiatury można przemieścić do danego komponentu treści za pomocą interfejsu klawiatury, to może on być z niego usunięty również za pomocą interfejsu klawiatury, a jeśli wymagane jest użycie czegoś więcej niż tylko strzałek, tabulatora lub innych standardowych metod wyjścia, użytkownik musi otrzymać odpowiednią podpowiedź, w jaki sposób usunąć fokus z danego komponentu. |
2.1.3
Klawiatura (bez wyjątku) |
Wszystkie funkcjonalności w treści są obsługiwane za pomocą interfejsu klawiatury, bez wymogu określonego czasu użycia poszczególnych klawiszy. |
2.3.3
Animacja po interakcji |
Animacja ruchowa wyzwalana przez interakcję może być wyłączona, chyba że animacja jest istotna dla funkcjonalności lub przekazywanych informacji. |
2.4.1
Bloki obejściowe |
Istnieje mechanizm, który umożliwia pominięcie bloków treści powtarzanych na wielu stronach internetowych. |
2.4.2 Strona zatytułowana | Strony internetowe i dokumenty nieinternetowe mają tytuły opisujące temat lub cel. |
2.4.3 Kolejność fokusu
|
Jeśli strona internetowa lub dokument nieinternetowy mogą być nawigowane sekwencyjnie, a kolejność nawigacji wpływa na zrozumienie lub funkcjonalność strony i dokumentu nieinternetowego, komponenty przyjmują fokus w kolejności, dzięki której zachowany jest sens i funkcjonalność treści. |
2.4.4 Cel linku
|
Cel każdego łącza może wynikać z samej treści łącza lub z treści tekstu powiązanego z kontekstem łącza określonym programowo, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejasny dla użytkowników. |
2.4.5 Wiele dróg
|
Istnieje więcej niż jeden sposób umożliwiający zlokalizowanie strony internetowej w zestawie stron internetowych, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana strona jest wynikiem jakiejś procedury lub jednym z jej etapów. |
2.4.6 Nagłówki i etykiety | Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści. |
2.4.7 Widoczny fokus
|
Każdy interfejs posiadający możliwość obsługi przy pomocy klawiatury ma tryb obsługi, w którym fokus klawiatury jest stale widoczny. |
2.4.8 Lokalizacja
|
Zapewniona jest informacja, w którym miejscu w zestawie stron internetowych znajduje się użytkownik. |
2.4.9 Cel łącza (z samego łącza)
|
Istnieje mechanizm umożliwiający zidentyfikowanie celu każdego łącza z samej jego treści, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejasny dla użytkowników. |
2.4.10 Nagłówki sekcji | Nagłówki sekcji służą do organizacji treści. |
2.4.11 Ostrość nie jest zaciemniona | Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, komponent ten nie zostaje całkowicie ukryty ze względu na treść utworzoną przez autora. |
2.4.12 Ostrość nie jest zaciemniona (ulepszona) | Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, żadna część komponentu nie zostaje ukryta przez treść utworzoną przez autora. |
3.2.1 Po otrzymaniu fokusu | Gdy dowolny komponent interfejsu użytkownika uzyska fokus, nie powoduje to zmiany kontekstu. |
3.2.3 Spójna nawigacja
|
Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika. |
3.2.4 Spójna identyfikacja | Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane. |
3.2.6 Stała pomoc
|
Strona internetowa zawiera poniższy mechanizm pomocy, który jest powtarzany na wielu stronach internetowych w zestawie stron internetowych i występuje w tej samej kolejności w stosunku do innych treści strony, chyba że użytkownik zainicjuje zmianę:
· Dane kontaktowe (na dole strony i w zakładce Kontakt dostępnej z zawsze widocznego górnego menu). |
3.3.1
Identyfikacja błędu |
Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych, system wskazuje błędny element, a użytkownik otrzymuje opis błędu w postaci tekstu. |
3.3.2 Etykiety lub instrukcje | Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje. |
3.3.3
Sugestia dotycząca błędu |
Jeśli błąd wprowadzania danych zostanie wykryty automatycznie i znane są sugestie dotyczące jego poprawienia, zostaną one przedstawione użytkownikowi, o ile nie zagrażają bezpieczeństwu lub celowi treści. |
3.3.7 Zbędny wpis | Informacje wprowadzone wcześniej przez użytkownika lub dostarczone użytkownikowi, które muszą zostać wprowadzone ponownie w tym samym procesie, są albo automatycznie wypełniane, lub dostępne do wyboru przez użytkownika.
Z wyjątkiem sytuacji, gdy: · ponowne wprowadzenie informacji jest niezbędne, · informacje są wymagane w celu zapewnienia bezpieczeństwa treści, · wcześniej wprowadzone informacje są już nieaktualne. |
3.3.8
Dostępna autoryzacja (minimalna) |
Test funkcji poznawczych (taki jak zapamiętywanie hasła lub rozwiązywanie łamigłówek) nie jest wymagany na żadnym etapie procesu uwierzytelniania, chyba że etap ten zapewnia co najmniej jedną z poniższych funkcji:
· inna metoda uwierzytelniania, która nie opiera się na teście funkcji poznawczych, · dostępny jest mechanizm pomagający użytkownikowi w wykonaniu testu funkcji poznawczych, · test funkcji poznawczych polega na rozpoznawaniu obiektów, · test funkcji poznawczych ma na celu identyfikację treści nietekstowych dostarczonych przez użytkownika na stronę internetową. |
3.3.9
Dostępne uwierzytelnianie (ulepszone) |
Test funkcji poznawczych (taki jak zapamiętywanie hasła lub rozwiązywanie łamigłówek) nie jest wymagany na żadnym etapie procesu uwierzytelniania, chyba że etap ten zapewnia co najmniej jedną z poniższych funkcji:
· inna metoda uwierzytelniania, która nie opiera się na teście funkcji poznawczych, · dostępny jest mechanizm pomagający użytkownikowi w wykonaniu testu funkcji poznawczych. |
Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie.