Szanowni Klienci,
Bank Spółdzielczy w Pruszczu Gdańskim informuje, że zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia niektórych skutków kradzieży tożsamości, ma obowiązek weryfikacji numeru PESEL klienta w Rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL Ministerstwa Cyfryzacji.
Weryfikacja ma na celu:
- zapobieganie negatywnym skutkom kradzieży tożsamości
- zmniejszenie ryzyka zaciągnięcia na skradzione dane identyfikujące osobę różnego rodzaju zobowiązań (kredytów, pożyczek itp.)
- ograniczenie skutków oszustw „na wnuczka”, które wiążą się z wypłatą gotówki
- w przypadku zaciągnięcia zobowiązań lub podjęcia czynności pomimo zastrzeżonego numeru PESEL nastąpi zdjęcie odpowiedzialności za zobowiązania z osób, na rzecz których zostały zaciągnięte
Weryfikacji numeru PESEL Klienta w Rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL dokonujemy:
1) przed zmianą warunków umowy, w wyniku której następuje zwiększenie zadłużenia klienta lub zawarciem umowy:
- rachunku oszczędnościowego i rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego (w każdej dostępnej walucie)
- kredytu konsumenckiego, hipotecznego i pożyczki hipotecznej
- o udzielenie wsparcia w spłacie kredytu mieszkaniowego w ramach Funduszu Wsparcia Kredytobiorców
- o pożyczkę na spłatę zadłużenia w ramach Funduszu Wsparcia Kredytobiorców
2) przed dokonaniem wypłaty gotówkowej:
- realizowanej w placówce Banku, gdy suma wypłat gotówkowych dokonanych w danym dniu we wszystkich placówkach Banku przekracza trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę (obecnie kwota 12 726,00 zł)
- weryfikacji podlegają wypłaty ze wszystkich rachunków indywidualnych Klienta
- weryfikacji nie podlegają wypłaty dokonywane za pośrednictwem bankomatu
W przypadku zastrzeżonego numeru PESEL Bank wstrzymuje:
- podpisanie umowy
- wypłatę gotówkową na 12 godzin od momentu złożenia przez Klienta dyspozycji (niezależnie od cofnięcia w tym czasie zastrzeżenia numeru PESEL)
- wypłatę gotówkową każdej kolejnej dyspozycji niezależnie od jej wysokości, złożonej w czasie 12 godzin od momentu złożenia przez Klienta wstrzymanej dyspozycji
- po upływie 12 godzin Klient może ponownie złożyć dyspozycję wypłaty gotówkowej, w przypadku, gdy dyspozycja będzie przekraczała trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę, następuje ponowna weryfikacja statusu zastrzeżenia numeru PESEL Klienta i odpytanie systemu
Powyższe czynności mogą nieznacznie wydłużyć czas obsługi.
Prosimy o wyrozumiałość i współpracę.