Świadczenie w ramach programu „Dobry Start” przysługuje raz w roku na każde dziecko uczące się w szkole do ukończenia 20 lub – w przypadku dzieci niepełnosprawnych – 24 roku życia.
Wniosek o świadczenie z programu „Dobry Start” można składać już od 1 lipca 2024 r. online poprzez kanał bankowości elektronicznej w Banku Spółdzielczym w Pruszczu Gdańskim.
Ci, którzy nie zdążą załatwić formalności podczas wakacji, mogą to zrobić najpóźniej do 30 listopada.
Wsparcie z programu „Dobry Start” przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole. Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole.
Kiedy złożyć wniosek?
Gdy złożysz wniosek, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez Internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS;
Więcej informacji o programie:
https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start
Інформація про те, з якого дня можна буде подавати заяви і як це зробити, незабаром буде доступна на інтернет-сторінці www.gov.pl