Dostępność cyfrowa – Dostępność strony internetowej www.bspruszczgd.pl
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa spełnia poniższe kryteria sukcesu z wytycznych WCAG 2.2:
Kod | Kryterium |
1.4.1 Użycie koloru
|
Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych. |
1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu
|
Oprócz napisów rozszerzonych oraz obrazów tekstu, rozmiar tekstu może zostać powiększony do 200% bez użycia technologii wspomagających oraz bez utraty treści lub funkcjonalności. |
1.4.13 Treść spod kursora lub fokusu | Dana treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika. |
2.1.1 Klawiatura | Wszystkie funkcjonalności w treści są obsługiwane za pomocą interfejsu klawiatury, bez wymogu określonego czasu użycia poszczególnych klawiszy, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana funkcja wymaga wprowadzenia informacji przez użytkownika w oparciu o ścieżkę ruchów, a nie w oparciu o punkty końcowe wejścia. |
2.1.2
Bez pułapki na klawiaturę |
Jeśli fokus klawiatury można przemieścić do danego komponentu treści za pomocą interfejsu klawiatury, to może on być z niego usunięty również za pomocą interfejsu klawiatury, a jeśli wymagane jest użycie czegoś więcej niż tylko strzałek, tabulatora lub innych standardowych metod wyjścia, użytkownik musi otrzymać odpowiednią podpowiedź, w jaki sposób usunąć fokus z danego komponentu. |
2.1.3
Klawiatura (bez wyjątku) |
Wszystkie funkcjonalności w treści są obsługiwane za pomocą interfejsu klawiatury, bez wymogu określonego czasu użycia poszczególnych klawiszy. |
2.3.3
Animacja po interakcji |
Animacja ruchowa wyzwalana przez interakcję może być wyłączona, chyba że animacja jest istotna dla funkcjonalności lub przekazywanych informacji. |
2.4.1
Bloki obejściowe |
Istnieje mechanizm, który umożliwia pominięcie bloków treści powtarzanych na wielu stronach internetowych. |
2.4.2 Strona zatytułowana | Strony internetowe i dokumenty nieinternetowe mają tytuły opisujące temat lub cel. |
2.4.3 Kolejność fokusu
|
Jeśli strona internetowa lub dokument nieinternetowy mogą być nawigowane sekwencyjnie, a kolejność nawigacji wpływa na zrozumienie lub funkcjonalność strony i dokumentu nieinternetowego, komponenty przyjmują fokus w kolejności, dzięki której zachowany jest sens i funkcjonalność treści. |
2.4.4 Cel linku
|
Cel każdego łącza może wynikać z samej treści łącza lub z treści tekstu powiązanego z kontekstem łącza określonym programowo, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejasny dla użytkowników. |
2.4.5 Wiele dróg
|
Istnieje więcej niż jeden sposób umożliwiający zlokalizowanie strony internetowej w zestawie stron internetowych, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana strona jest wynikiem jakiejś procedury lub jednym z jej etapów. |
2.4.6 Nagłówki i etykiety | Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści. |
2.4.7 Widoczny fokus
|
Każdy interfejs posiadający możliwość obsługi przy pomocy klawiatury ma tryb obsługi, w którym fokus klawiatury jest stale widoczny. |
2.4.8 Lokalizacja
|
Zapewniona jest informacja, w którym miejscu w zestawie stron internetowych znajduje się użytkownik. |
2.4.9 Cel łącza (z samego łącza)
|
Istnieje mechanizm umożliwiający zidentyfikowanie celu każdego łącza z samej jego treści, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejasny dla użytkowników. |
2.4.10 Nagłówki sekcji | Nagłówki sekcji służą do organizacji treści. |
2.4.11 Ostrość nie jest zaciemniona | Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, komponent ten nie zostaje całkowicie ukryty ze względu na treść utworzoną przez autora. |
2.4.12 Ostrość nie jest zaciemniona (ulepszona) | Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, żadna część komponentu nie zostaje ukryta przez treść utworzoną przez autora. |
3.2.1 Po otrzymaniu fokusu | Gdy dowolny komponent interfejsu użytkownika uzyska fokus, nie powoduje to zmiany kontekstu. |
3.2.3 Spójna nawigacja
|
Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika. |
3.2.4 Spójna identyfikacja | Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane. |
3.2.6 Stała pomoc
|
Strona internetowa zawiera poniższy mechanizm pomocy, który jest powtarzany na wielu stronach internetowych w zestawie stron internetowych i występuje w tej samej kolejności w stosunku do innych treści strony, chyba że użytkownik zainicjuje zmianę:
· Dane kontaktowe (na dole strony i w zakładce Kontakt dostępnej z zawsze widocznego górnego menu). |
3.3.1
Identyfikacja błędu |
Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych, system wskazuje błędny element, a użytkownik otrzymuje opis błędu w postaci tekstu. |
3.3.2 Etykiety lub instrukcje | Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje. |
3.3.3
Sugestia dotycząca błędu |
Jeśli błąd wprowadzania danych zostanie wykryty automatycznie i znane są sugestie dotyczące jego poprawienia, zostaną one przedstawione użytkownikowi, o ile nie zagrażają bezpieczeństwu lub celowi treści. |
3.3.7 Zbędny wpis | Informacje wprowadzone wcześniej przez użytkownika lub dostarczone użytkownikowi, które muszą zostać wprowadzone ponownie w tym samym procesie, są albo automatycznie wypełniane, lub dostępne do wyboru przez użytkownika.
Z wyjątkiem sytuacji, gdy: · ponowne wprowadzenie informacji jest niezbędne, · informacje są wymagane w celu zapewnienia bezpieczeństwa treści, · wcześniej wprowadzone informacje są już nieaktualne. |
3.3.8
Dostępna autoryzacja (minimalna) |
Test funkcji poznawczych (taki jak zapamiętywanie hasła lub rozwiązywanie łamigłówek) nie jest wymagany na żadnym etapie procesu uwierzytelniania, chyba że etap ten zapewnia co najmniej jedną z poniższych funkcji:
· inna metoda uwierzytelniania, która nie opiera się na teście funkcji poznawczych, · dostępny jest mechanizm pomagający użytkownikowi w wykonaniu testu funkcji poznawczych, · test funkcji poznawczych polega na rozpoznawaniu obiektów, · test funkcji poznawczych ma na celu identyfikację treści nietekstowych dostarczonych przez użytkownika na stronę internetową. |
3.3.9
Dostępne uwierzytelnianie (ulepszone) |
Test funkcji poznawczych (taki jak zapamiętywanie hasła lub rozwiązywanie łamigłówek) nie jest wymagany na żadnym etapie procesu uwierzytelniania, chyba że etap ten zapewnia co najmniej jedną z poniższych funkcji:
· inna metoda uwierzytelniania, która nie opiera się na teście funkcji poznawczych, · dostępny jest mechanizm pomagający użytkownikowi w wykonaniu testu funkcji poznawczych. |
Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie.
Dostępność aplikacji mobilnej
Stan dostępności aplikacji mobilnej
Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z wytycznymi, które wynikają z ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów
i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznych WCAG 2.2.
Aplikacja mobilna spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:
Kod | Kryterium |
1.3.1 Informacje i relacje | Informacje, struktura oraz relacje między treściami przekazywane poprzez prezentację mogą być odczytane przez program komputerowy lub istnieją w postaci tekstu. |
1.3.2 Znacząca kolejność | Jeśli kolejność, w jakiej przedstawiona jest treść, ma znaczenie dla zrozumienia treści, prawidłowa kolejność odczytu musi być określona programowo. |
1.3.3 Cechy sensoryczne | Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich jak: kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk |
1.3.5 Określanie celu danych wejściowych | Cel każdego pola zbierającego informacje o użytkowniku może być programowo określony gdy:
· pole zbierające dane służy celowi określonemu w sekcji Przeznaczenie pól danych w komponentach interfejsu użytkownika, oraz · treść jest implementowana za pomocą technologii obsługującej określanie w polach formularza typu oczekiwanych danych. |
1.4.1 Użycie koloru | Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych. |
1.4.3 Kontrast (minimalny) | Wizualna prezentacja tekstu lub obrazu tekstu posiada współczynnik kontrastu wynoszący przynajmniej 4.5:1 |
1.4.5 Obrazy tekstu | Jeśli wykorzystywane technologie mogą przedstawiać treść wizualnie, do przekazywania informacji wykorzystuje się tekst, a nie obraz tekstu |
1.4.11 Kontrast elementów nietekstowych | Wizualna prezentacja następujących elementów ma współczynnik kontrastu co najmniej 3:1 względem sąsiednich kolorów |
1.4.12 Odstępy między znakami | W treściach tworzonych za pomocą języków znaczników, umożliwiających ustawienie poniższych właściwości stylu, nie następuje utrata żadnych treści lub funkcjonalności, gdy tekst ustawiony zostanie tak, aby uwzględniał wszystkie poniższe parametry oraz gdy wprowadzone zostaną zmiany w jakiejkolwiek innej właściwości stylu |
1.4.13 Treść pojawiająca się po najechaniu kursorem lub uzyskaniu fokusu | Gdy jakaś treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika: Odrzucenie; Wskazywane; Trwałe |
2.2.2 Wstrzymywanie, zatrzymywanie, ukrywanie | Gdy treść się porusza, migocze, przesuwa lub jest automatycznie aktualizowana, istnieje mechanizm, który może zatrzymać animacje tej treści |
2.3.1 Trzy błyski lub poniżej progu | Strony internetowe nie zawierają w swojej treści niczego, co błyska częściej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy, lub też błysk nie przekracza wartości granicznych dla błysków ogólnych i czerwonych. |
2.4.4 Cel łącza (w kontekście) |
Cel każdego łącza można określić na podstawie samego tekstu łącza lub tekstu łącza wraz z programowo określonym kontekstem łącza, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejednoznaczny dla użytkowników. |
2.4.5 Wiele sposobów | Istnieje więcej niż jeden sposób umożliwiający zlokalizowanie strony internetowej w zestawie stron internetowych, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana strona jest wynikiem jakiejś procedury lub jednym z jej etapów. |
2.4.6 Nagłówki i etykiety | Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści |
2.4.7 Widoczny fokus | Każdy interfejs posiadający możliwość obsługi przy pomocy klawiatury ma tryb obsługi, w którym fokus klawiatury jest stale widoczny. |
2.5.3 Etykieta w nazwie | W przypadku komponentów interfejsu użytkownika z etykietami zawierającymi tekst lub obrazy tekstu, nazwa zawiera tekst, który jest prezentowany wizualnie. |
2.5.5 Rozmiar celu | Rozmiar celu dla wejścia wskaźnika wynosi co najmniej 44 na 44 piksele CSS. |
3.2.1 Po uzyskaniu fokusu | Przyjęcie fokusu przez dowolny komponent interfejsu użytkownika nie powoduje nieoczekiwanej zmiany kontekstu. |
3.2.3 Spójna nawigacja | Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika |
3.2.4 Spójna identyfikacja | Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane |
3.3.1 Identyfikacja błędu | Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych, system wskazuje błędny element, a użytkownik otrzymuje opis błędu w postaci tekstu |
3.3.2 Etykiety lub instrukcje | Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje |
Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom możesz skorzystać z technologii asystujących takich jak:
Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie.
Dostępność serwisu transakcyjnego w wersji webowej
Serwis transakcyjny jest częściowo zgodny z wytycznymi, które wynikają z ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów
i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznych WCAG 2.2.
Serwis transakcyjny częściowo spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:
Kod | Kryterium |
1.3.3 Właściwości zmysłowe | Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich jak: kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk. |
1.3.4 Orientacja | Treść nie ogranicza swojego widoku i działania do jednej orientacji wyświetlania, takiej jak pionowa lub pozioma, chyba że określona orientacja wyświetlania jest istotna. |
1.4.5 Obrazy tekstu | Jeśli wykorzystywane technologie mogą przedstawiać treść wizualnie, do przekazywania informacji wykorzystuje się tekst, a nie obraz tekstu. |
1.4.10 Dopasowanie do ekranu | Treść może być prezentowana bez utraty informacji lub funkcjonalności, bez konieczności przewijania w dwóch wymiarach. |
2.2.1 Dostosowanie czasu | Czas aktywnej sesji użytkownika może zostać odświeżona za pomocą mechanizmu. |
2.4.11 Fokus niezakryty (minimum) | Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, komponent nie jest całkowicie zakryty treścią stworzoną przez autora. |
3.1.2 Język części | Język naturalny każdej części lub frazy zawartej w treści może być określony programowo, z wyjątkiem nazw własnych, wyrażeń technicznych, słów w nieokreślonym języku oraz słów i fraz, które stanowią część żargonu w bezpośrednio otaczającym je tekście. |
3.2.1 Reagowanie na fokus | Przyjęcie fokusu przez dowolny komponent interfejsu użytkownika nie powoduje nieoczekiwanej zmiany kontekstu. |
3.2.3 Spójna nawigacja | Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych , występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika. |
3.2.4 Spójna identyfikacja | Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane. |
Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom możesz skorzystać z technologii asystujących takich jak:
Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonał zarówno dostawca zewnętrzny, jak i my wewnętrznie.
Dostępność usług w kanale stacjonarnym
W Banku Spółdzielczego w Pruszczu Gdańskim przyjęliśmy rozwiązania, dzięki którym realizujemy dostępne usługi bankowe:
Załącznik nr 1 Przelewy natychmiastowe Express ELIXIR (dawniej zwany: Zasady realizacji przelewów natychmiastowych w systemie Express ELIXIR)
Załącznik nr 2 Instrumenty płatnicze (dawniej zwany: Zasady wydawania
i funkcjonowania instrumentów płatniczych)
Załącznik nr 3 Elektroniczne kanały dostępu (dawniej zwany: Zasady udostępniania i funkcjonowania elektronicznych kanałów dostępu)
Załącznik nr 4 Kantor SGB w bankowości elektronicznej (dawniej zwany: Zasady świadczenia usługi Kantor SGB w ramach usług bankowości elektronicznej)
Załącznik nr 5 Moje Dokumenty SGB (dawniej zwany: Zasady świadczenia usługi Moje Dokumenty SGB)
Załącznik nr 6 Zasady składania skarg na brak dostępności niektórych produktów i usług
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacje, które przekazujemy są zrozumiałe. Chcemy, by wszyscy klienci Banku Spółdzielczego w Pruszczu Gdańskim mieli równy dostęp do naszych usług, bez względu na swoje potrzeby. Dokumenty, które stosujemy sporządzamy w formie dostępnej, zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. poz. 731), czyli:
Dokumenty i inne treści piszemy prostym i zrozumiałym językiem. Pracujemy według standardu prostego języka, który rekomenduje Związek Banków Polskich.
Masz prawo otrzymać ogólne warunki umów, regulaminy oraz inne informacje (na przykład: stawki oprocentowania, stawki prowizji czy kursy walutowe) w formach takich jak:
Takie materiały przygotujemy w ciągu 7 dni od momentu zgłoszenia takiej potrzeby. Dokumenty udostępnimy w formach, które są dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami w sposób, jaki określisz w zgłoszeniu.
Wszystkie niezbędne informacje możesz otrzymać w placówce banku pod adresem:
Spełniają one wymogi dostępności architektonicznej, które opisaliśmy szerzej w punkcie V – Dostępność architektoniczna. Informacje otrzymasz również na naszej infolinii pod numerem 58 683 33 11 (to numer dla połączeń z zagranicy; opłata zgodna z taryfą operatora).
Dostępność produktów wykorzystywanych przy świadczeniu usług – bankomaty oraz wpłatomaty
W Banku Spółdzielczym w Pruszczu Gdańskim możesz skorzystać z 9 bankomatów
z czytnikami NFC. Znajdują się w następujących lokalizacjach:
Informacje związane z obsługą bankomatu lub wpłatomatu znajdziesz na stronie: https://bspruszczgd.pl/placowki-i-bankomaty/
Problemy związane z działaniem i obsługą bankomatów lub wpłatomatów możesz zgłaszać na adres: bank@bspruszczgd.pl lub pod numerem 58 683 33 11
Dostępność architektoniczna
W Banku Spółdzielczym w Pruszczu Gdańskim mamy 5 dostępnych Oddziałów oraz 3 Punkty Obsługi Klienta. Zakres dostępności architektonicznej opisaliśmy poniżej:
Oddział | Zakres dostępności architektonicznej |
Oddział w Pruszczu Gdańskim ul. Wita Stwosza 2a, 83-00 Pruszcz Gdański |
Bez barier architektonicznych
Parking w najbliższym otoczeniu Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością Możliwość wejścia z psem asystującym
|
Oddział w Trąbkach Wielkich ul. Gdańska 15 83-034 Trąbki Wielkie |
Dostęp dla osób na wózku z asystentem
Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Oddział w Cedrach Wielkich
ul. Płażyńskiego 12 83-020 Cedry Wielkie |
Bez barier architektonicznych Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Oddział w Kolbudach
ul. Wybickiego 36 83-050 Kolbudy |
Bez barier architektonicznych Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Oddział w Gdańsku ul. Obrońców Wybrzeża 11/4 80-398 Gdańsk |
Bez barier architektonicznych Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Punkt Obsługi Klienta Rotmanka ul. Piłsudskiego 1a 83-010 Rotmanka |
Dostęp dla osób na wózku z asystentem
Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Punkt Obsługi Klienta Rzewuskiego ul. Rzewuskiego 1 83-000 Pruszcz Gdański
|
Bez barier architektonicznych
Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Punkt Obsługi Klienta Gałczyńskiego ul. Gałczyńskiego 15 83-000 Pruszcz Gdański
|
Bez barier architektonicznych
Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Punkt Obsługi Klienta Przywidz ul. Gdańska 34/3 83-047 Przywidz
|
Bez barier architektonicznych
Parking w najbliższym otoczeniu Możliwość wejścia z psem asystującym |
Informacje o dostępnych placówkach, bankomatach i wpłatomatach znajdziesz też na naszej stronie internetowej https://www.bspruszczgd.pl.pl, gdy wyszukasz lokalizację placówki lub bankomatu na mapie.
Skargi na brak dostępności
Masz prawo złożyć skargę na brak dostępności produktu lub usługi, którą świadczymy.
W skardze umieść informacje:
Jeśli skarga nie będzie spełniała wskazanych przez nas wymogów lub złoży ją osoba, która nie jest konsumentem Banku Spółdzielczego w Pruszczu Gdańskim, nie rozpatrzymy skargi.
Skargę możesz złożyć:
1. w dowolnej placówce banku, na piśmie lub ustnie do protokołu,
2.telefonicznie, na numer telefonu: +48 58 69 23 199 – kanał niedostępny dla osób Głuchych,
3.listownie na adres dowolnej placówki banku,
4.przez skrzynkę elektroniczną: AE:PL-98439-53821-TRBRG-27,
5.e-mailowo na adres: bank@bspruszczgd.pl
Odpowiedź na skargę:
1) listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną
(z zastrzeżeniem pkt 2) poniżej);
2) e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem. Hasło do odczytania lub odsłuchania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, podany
w formularzu skargi.
Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:
Dostępność kart płatniczych
Stan dostępności kart płatniczych
Nasze karty płatnicze posiadają ułatwienia dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wprowadzone rozwiązania pozwalają skorzystać z karty: