Serwis używa pliki cookies!

Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tu “Polityka Cookies”

Zatwierdź
Zatwierdź
arrow arrow2 arrowsgb biznes czlowiek rolnictwo dla_ciebie filtrowanie1 filtrowanie2 ikonkainfo kolkadopinu kwadracik okooutline partnerstwo pin solidnosc stabilnosc tradycja biznes czlowiek rolnictwo linkedin googlep scrollTo phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search wcag_switcher

Koronawirus

Dbaj o siebie i innych!

#zostańwdomu i korzystaj z bankowości internetowej.

Masz ważną sprawę do załatwienia w naszym Banku??? Najpierw zadzwoń 58 683 33 11 lub napisz maila bank@bspruszczgd.pl i sprawdź czy musisz to zrobić osobiście.

Płać bezdotykowo. Nie kuś koronawirusa

Czy w czasach koronawirusa warto mieć gotówkę? Banknoty i monety mogą być nośnikiem wirusów i bakterii, które, wg dostępnej wiedzy, mogą na nich przetrwać nawet 3 dni. Roztropność w płatnościach gotówkowych będzie najlepszym rozwiązaniem.  Bezpieczniej zastąpić je płatnościami zbliżeniowymi/bezdotykowymi lub korzystać z bankowości internetowej. Karta płatnicza z funkcją płatności zbliżeniowych, smartphone, smartwatche lub smart opaska, rozliczenia z wykorzystaniem aplikacji mobilnych, przelewy internetowe – wszystko jest dzisiaj bezpieczniejsze od płacenia gotówką.

Polski system bankowy należy do najlepiej zabezpieczonych w Europie. Co do zasady środki pieniężne zgromadzone na kontach obywateli mają gwarancję wypłat do równowartości w złotych kwoty 100 tysięcy euro – stoi za nią prawo i Bankowy Fundusz Gwarancyjny (szczegóły pod LINKIEM).

Płatności mobilne – dostępne w Banku Spółdzielczym w Pruszczu Gdańskim – uwalniają nas od konieczności używania kart oraz samej gotówki. Takie rozliczenia, podobnie jak przelewy elektroniczne, to teraz jeden z najbezpieczniejszych sposobów płatności za produkty i usługi.

Używając karty z funkcją płatności bezdotykowych lub płacąc mobilnie jesteśmy odpowiedzialni, zwiększamy własne bezpieczeństwo i ograniczamy skalę rozprzestrzeniania się wirusa. W tym szczególnym czasie powszechnego zagrożenia koronawirusem, rozważmy odstawienie gotówki.

Obsługujemy Tarczę Finansową dla przedsiębiorców

Jesteś przedsiębiorcą? Zatrudniasz pracowników? Obawiasz się o swoją działalność ze względu na panującą epidemię koronawirusa?
Możesz wystąpić o wsparcie w ramach programu Tarczy Finansowej PFR, obsługiwanego przez nasz Bank.
UWAGA! Kwalifikacje wniosków i wypłaty dotacji obsługiwane będą wyłącznie za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.
Klienci Banku Spółdzielczego w Pruszczu Gdańskim będą składać wnioski w wersji online

Przyjmowanie wniosków już się rozpoczęło.
Z rządowego wsparcia mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy:

  1. na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegają z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne,
  2. odnotowały spadek przychodów o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19.

Finansowaniu w ramach Programu Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju podlega bieżąca działalność, w tym bieżące koszty obsługi finansowania zewnętrznego, zakup urządzeń i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej.
Środki finansowe w ramach Programu podzielone zostały następująco:

  • 25 miliardów złotych w ramach Tarczy Finansowej dla Mikrofirm zatrudniających do 9 osób, których roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln EUR. Wysokość subwencji uzależniona jest od liczby zatrudnionych i skali spadku przychodów.
  • 50 miliardów złotych w ramach Tarczy Finansowej dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, w których zatrudnienie wynosi od 10 do 250 pracowników, a roczny obrót nie przekracza 50 mln EUR lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln EUR. Wysokość subwencji (max 3,5 mln zł) uzależniona od wielkości przychodów w 2019 roku oraz skali spadków przychodów.

Jak się przygotować do złożenia wniosku? Czytaj tutaj: https://www.sgb.pl/tarcza-finansowa-pfr-jak-sie-przygotowac/

 

  • TOP Pytania i odpowiedzi podczas wypełniania wniosku – Tarcza Finansowa PFR – DO POBRANIA
  • Kompendium wiedzy dotyczące Tarczy Finansowej PFR – DO POBRANIA
  • Regulamin programu Tarcza Finansowa PFR dla mikro, małych i średnich firm – DO POBRANIA
  • Przewodnik programie dla mikro, małych i średnich firm – DO POBRANIA
  • Instrukcja przygotowana przez PFR, pomagająca określić liczbę pracowników w celu ustalania wysokości subwencji, a następnie jej częściowego umorzenia – DO POBRANIA
  • Prezentacja Polskiego Funduszu Rozwoju: Tarcza Finansowa PFR – DO POBRANIA

Procedura odwoławcza w ramach Programu Tarcza Finansowa

W ramach obsługi programu wsparcia Tarcza Finansowa PFR, Polski Fundusz Rozwoju wydaje decyzję na podstawie nadesłanych wniosków o przyznanie subwencji, które mogą mieć 3 statusy:

  1. Zgody na przyznanie subwencji w całkowitej pierwotnie wnioskowanej kwocie (GRANTED),
  2. Zgody na przyznanie subwencji częściowo w kwocie, która wynika ze zweryfikowanych przez PFR danych w rejestrach ZUS i MF (GRANTED CHANGED),
  3. Odmowy przyznania subwencji po weryfikacji złożonego wniosku w rejestrach ZUS i MF (REJECT).

Od decyzji przyznania częściowej subwencji (GRANTED CHANGED) uruchomiono procedurę odwoławczą. Wydanie przez  Polski Fundusz Rozwoju S.A. (PFR) decyzji o udzieleniu subwencji (w całości lub  części) lub odmowie udzielenia subwencji następuje po zawarciu Umowy subwencji w oparciu o dane udostępnione we wniosku.

Proces odwoławczy wygląda następująco:

  1. Klient banku składa odwołanie od decyzji PFR za pośrednictwem bankowości elektronicznej (w tym samym banku, w którym składał wniosek o subwencję),
  2. Odwołanie kierowane jest przez kanał bankowości elektronicznej do PFR ,
  3. PFR w ciągu kilku dni odpowiada Klientowi Banku również poprzez kanał bankowości elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie uwagi na fakt, że w sytuacji, gdy przyczyną decyzji negatywnej są niezgodności z danymi dotyczącymi stanu zatrudnienia, przychodów lub zalegania z podatkami/składkami na ubezpieczenia społeczne – przed złożeniem ponownego wniosku o subwencję – rozbieżności te należy wyjaśnić z ZUS lub właściwym urzędem skarbowym.
Wtedy kolejny wniosek o subwencję należy złożyć dopiero po ich wyjaśnieniu i upewnieniu się, że spełnione zostały warunki do jej uzyskania. W celu zmniejszenia ryzyka odrzucenia wniosku o subwencję PFR deklaruje, że każdy wniosek jest sprawdzany z bazami danych kilkukrotnie, nawet w okresie do 7 dni, przed podjęciem decyzji o jego odrzuceniu.
Pod poniższym linkiem znajdą Państwo najważniejsze informacje dotyczące danych, które powinny zostać zweryfikowane przez przedsiębiorcę w rejestrach publicznych przed złożeniem ponownego wniosku o subwencję: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp-wazne.html
Po otrzymaniu każdej decyzji negatywnej, wydanej w stosunku do pierwotnego wniosku przedsiębiorcy, odmawiającej przyznania subwencji w całości, istnieje możliwość złożenia kolejnego wniosku o subwencję w tym samym banku.
Ponadto PFR wdraża procedurę rozpatrywania zgłoszeń reklamujących odrzucenie wniosków o subwencję w trybie indywidualnych decyzji.
Przypominamy również, że podstawą funkcjonowania Programu Tarcza Finansowa PFR jest Regulamin ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” (Regulamin) dostępny pod linkiem: https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf

Szczegółowe informacje o Programie, w tym najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dostępne są na stronie: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp.html

Sprawdź bieżące informacje dotyczące:

  1. godzin otwarcia Placówek Banku
  2. aktualnych zaleceń rządowych

Dbajmy o bezpieczeństwo własne i naszych bliskich.

Kupiłeś polisę w Banku i zbliża się okres jej ważności? Teraz możesz ją przedłużyć lub kupić nową bez wychodzenia z domu.
Zadzwoń 532 725 325 lub napisz t.szalbierz@bspruszczgd.pl