Serwis używa pliki cookies!

Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tu “Zasady Cookies”

Zatwierdź
Zatwierdź
arrow arrow2 arrowsgb biznes czlowiek rolnictwo dla_ciebie filtrowanie1 filtrowanie2 ikonkainfo kolkadopinu kwadracik okooutline partnerstwo pin solidnosc stabilnosc tradycja biznes czlowiek rolnictwo linkedin googlep scrollTo phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search wcag_switcher

Koronawirus

Dbaj o siebie i innych!

#zostańwdomu i korzystaj z bankowości internetowej.

Masz ważną sprawę do załatwienia w naszym Banku??? Najpierw zadzwoń 58 683 33 11 lub napisz maila bank@bspruszczgd.pl i sprawdź czy musisz to zrobić osobiście.

Płać bezdotykowo. Nie kuś koronawirusa

Czy w czasach koronawirusa warto mieć gotówkę? Banknoty i monety mogą być nośnikiem wirusów i bakterii, które, wg dostępnej wiedzy, mogą na nich przetrwać nawet 3 dni. Roztropność w płatnościach gotówkowych będzie najlepszym rozwiązaniem.  Bezpieczniej zastąpić je płatnościami zbliżeniowymi/bezdotykowymi lub korzystać z bankowości internetowej. Karta płatnicza z funkcją płatności zbliżeniowych, smartphone, smartwatche lub smart opaska, rozliczenia z wykorzystaniem aplikacji mobilnych, przelewy internetowe – wszystko jest dzisiaj bezpieczniejsze od płacenia gotówką.

Polski system bankowy należy do najlepiej zabezpieczonych w Europie. Co do zasady środki pieniężne zgromadzone na kontach obywateli mają gwarancję wypłat do równowartości w złotych kwoty 100 tysięcy euro – stoi za nią prawo i Bankowy Fundusz Gwarancyjny (szczegóły pod LINKIEM).

Płatności mobilne – dostępne w Banku Spółdzielczym w Pruszczu Gdańskim – uwalniają nas od konieczności używania kart oraz samej gotówki. Takie rozliczenia, podobnie jak przelewy elektroniczne, to teraz jeden z najbezpieczniejszych sposobów płatności za produkty i usługi.

Używając karty z funkcją płatności bezdotykowych lub płacąc mobilnie jesteśmy odpowiedzialni, zwiększamy własne bezpieczeństwo i ograniczamy skalę rozprzestrzeniania się wirusa. W tym szczególnym czasie powszechnego zagrożenia koronawirusem, rozważmy odstawienie gotówki.

Bank Spółdzielczy w Pruszczu Gdańskim uprzejmie informuje, że umarzanie subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 rozpocznie się po 29 kwietnia 2021 r.

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

W imieniu PFR serdecznie zapraszamy Klientów, którzy skorzystali z subwencji Tarczy Finansowej 1.0 na szkolenia, które zostały zorganizowane przez PFR w zakresie zasad rozliczania i umarzania Tarczy Finansowej 1.0.

Informacje na temat programu:

  • Kompendium wiedzy dotyczące Tarczy Finansowej PFR – DO POBRANIA
  • Regulamin programu Tarcza Finansowa PFR dla mikro, małych i średnich firm obowiązujący do 27.04.2021 r. – DO POBRANIA
  • Prezentacja Polskiego Funduszu Rozwoju: Tarcza Finansowa PFR – DO POBRANIA

Komunikaty

Proces rozliczenia i umorzenia subwencji dla mikrofirm i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) rozpoczyna proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla mikrofirm oraz małych i średnich firm (MŚP) w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.

Przedsiębiorcy rozliczają subwencję za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składali wniosek o udzielenie wsparcia. Będą spłacać subwencję na inny rachunek, niż w przypadku Tarczy Finansowej PFR 1.0, a formularze wniosków nie będą zawierać wstępnej propozycji rozliczenia. Szczegóły>>>

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

15 stycznia 2021 roku uruchomiona została możliwość składania wniosków o subwencje w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 dla Mikro, Małych i Średnich Firm z 45 branż najbardziej poszkodowanych w wyniku drugiej fali pandemii.
Tarcza Finansowa PFR 2.0 to program, którego celem jest pomoc finansowa dla firm z branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19.
Podobnie jak w pierwszej Tarczy Finansowej PFR dla MŚP 1.0, wsparcie będzie udzielane szybko, w prosty i bezpieczny sposób za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej.

Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o udzielenie subwencji do 28 lutego 2021 roku. 

W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.

Najważniejsze dokumenty związane z programem.

Regulamin-programu-tarcza-finansowa-pfr-20
Tarcza_finansowa_2.0_PFR_dla_MMSP_pelnomocnictwo 
Tarcza_finansowa_2.0_PFR_dla_MMSP_pelnomocnictwo_instrukcja

Dowiedz się więcej:

Więcej informacji o programie znajdziesz   https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-20

Powyższe zasady programu mają wyłącznie charakter informacyjny, a szczegółowa treść praw i obowiązków beneficjentów zostanie określona w umowie subwencji finansowej oraz regulaminie udzielania subwencji.

Decyzje dla beneficjentów Tarczy Finansowej PFR 2.0 dostępne od 13 lipca 2022 r.

Uprzejmie informujemy, że decyzje dotyczące zwrotów subwencji finansowych w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 dla mikrofirm i MŚP będą udostępniane w serwisach transakcyjnych banków od dnia 13 do dnia 15 lipca br. Prosimy beneficjentów o sprawdzanie komunikatów w bankowości elektronicznej w tym okresie.

W przypadku, zarówno mikrofirm, jaki i MŚP, decyzja PFR o całkowitym umorzeniu subwencji oznacza, że przedsiębiorca jest rozliczony z PFR i nie musi już nic robić.

W sytuacji, gdy mikrofirma nie spełniła warunków umorzenia, m.in. nie utrzymała zatrudnienia, przedsiębiorca otrzyma w treści decyzji informację o wysokości kwoty do zwrotu oraz numeru konta PFR, na który ten zwrot musi zostać dokonany. Mikrofirmy są zobowiązane do zwrotu nieumorzonej część subwencji finansowej do 15 września 2022 r.

W przypadku, gdy firma MŚP nie spełniła warunków umorzenia, beneficjent otrzyma w treści decyzji informację o wysokości kwoty do zwrotu oraz numer konta PFR, na które ten zwrot musi zostać dokonany. MŚP są zobowiązane do zwrotu nieumorzonej część subwencji finansowej do 15 września 2022 r.

MŚP, które nie dokonały zwrotu nadwyżki otrzymanej subwencji finansowej w terminie do 30 czerwca 2022 r., prosimy o niezwłoczne uregulowanie tego zobowiązania wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie liczonymi począwszy od 1 lipca 2022 r. Brak tej wpłaty będzie skutkował wszczęciem działań zmierzających do odzyskania przez PFR SA kwot niespłaconych subwencji i odsetek oraz ujawnieniem zobowiązań przedsiębiorcy w biurach informacji gospodarczej.

W innych, indywidualnych przypadkach, m.in. konieczności przeprowadzenia przez PFR dodatkowych analiz, w tym ze współpracującymi z PFR instytucjami publicznymi, czy błędów w rozliczeniu – PFR poinformuje beneficjenta w komunikacie o statusie jego sprawy oraz dalszych krokach postępowania.

Uwaga! Zarówno w przypadku mikrofirm, jak i MŚP prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na numer konta. Nie jest on tożsamy z numerem, z którego bank dokonywał przelewu subwencji. Numer konta, na które ma zostać dokonany zwrot subwencji, może ulec zmianie w przypadku firm, wobec których zostało wszczęte postępowanie windykacyjne. Wówczas numer konta wskazuje firma windykacyjna.

Przypominamy też, aby zachować szczególną ostrożność – m.in. sprawdzać autorów i adresatów wiadomości oraz numery kont, na które należy dokonać wpłaty. Informacje o tych numerach znajdują się w wydanych decyzjach przekazanych za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Szczególnie uwrażliwiamy beneficjentów na wszelką korespondencję pochodzącą rzekomo od PFR, która może być przesłana do Państwa poza określonym powyżej kanałem korespondencji wg. której wskazany może być inny niż w bankowości elektronicznej numer rachunku lub która zawierać będzie linki do stron zewnętrznych. Prosimy na taką korespondencję nie reagować, a w razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktować się z PFR lub ze swoim bankiem. Tylko w przypadku braku spłaty z Beneficjentami mogą kontaktować się firmy windykacyjne, z którymi PFR zawarł umowy na obsługę wierzytelności.

Zapraszamy beneficjentów Tarczy Finansowej 2.0 do uczestnictwa w bezpłatnych szkoleniach online dla przedsiębiorców dotyczących zasad zwrotów i spłat subwencji. Zapisy na szkolenia są dostępne na stronie.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 to program, którego celem była dodatkowa pomoc finansowa dla firm z branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z drugą falą COVID-19. W ramach programu 47,6 tys. firm otrzymało 7,1 mld zł wsparcia, dla ochrony ponad 360 tys. pracowników. Szacujemy, że poziom umorzeń Tarczy 2.0 wyniesie 6,3 mld zł, a więc firmy będą musiały oddać ok 800 mln zł – ok. 12% kwoty wypłaconych subwencji.

Cały program Tarcz Finansowych 1.0, 2.0 i Tarczy da Dużych Firm objął 353 tys. przedsiębiorstw, którym za pomocą współpracujących banków PFR wypłacił 73,2 mld zł wsparcia.

W razie pytań lub wątpliwości można dzwonić na infolinię PFR pod numerem +22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00, opłata zgodnie z cennikiem operatora).

Sprawdź bieżące informacje dotyczące:

  1. godzin otwarcia Placówek Banku
  2. aktualnych zaleceń rządowych

Dbajmy o bezpieczeństwo własne i naszych bliskich.

 

Kupiłeś polisę w Banku i zbliża się okres jej ważności? Teraz możesz ją przedłużyć lub kupić nową bez wychodzenia z domu.
Zadzwoń 532 725 325 lub napisz t.szalbierz@bspruszczgd.pl